LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal

Závody
Vánoční závody Ruzyně (24.12)
SP ledy Korea (09.01)
Novoroční Open (10.01)

Žebříček
Cesty:
50.Hodeček 10025
51.Mikulec 10023
52.Barták 10022
Bouldry:
50.Bulička 9075
51.Jurečka 8950
52.Klapal 8903
Hory:
12.Procházková 4592
13.Šuraba 4132
14.Abt 4062

Výsledky
MČR ve skialpech (14.12)
EP ledy Utrecht, Nizozemsko (13.12)
Kvalifikace ve skialpinistickém sprintu USA (07.12)

Deníčky
5840 lezců
1193401 cest
Nové přelezy:
Za Staro K 8c+
Verlängeru 8A
Leffe 7C
Gekón 11-
Rumová Smr 6B+
Celní Únik 7C
Rumové Ját 8A
Elektrické 7C+
Blue Sessi 8A
Trojan War 8A

Stěny
TJ Jiskra - Nový Bor
Sportcentrum Evropská - Stěna FTVS UK - Praha 6
Zubří - Zubří

Prodejny
Rock Point - NC Eden - Praha 10
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
Rock Point Liberec - Liberec 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Raumühle

Klasifikace:8A
Typ cesty:boulder
Sektor:Flatland
Oblast:Bahratal
Poloha:Německo - Sasko
Obtíže:síla
Sklon:převislá
Délka:2 m
Popis:
SD, ze stisků nahoru.
Poznámka:
Krátký, ale pěkný silový kroky.
Zapsal:. (Litlos), 28.12.2011 21:07:13

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

pro delší lehčí
Zapsal: Pajout, 13.01.2014 11:52:18

Klasika, Džanglí a Bafik nejsou velcí? No každý má svoje svědomí...
Zapsal: Pavel, 13.01.2014 19:00:44

No svědomí asi nebude to správné slovo. Velký rozdíl dělá jestli se nastoupí rovnou s patou v díře, nebo nohami pod rukama.
Zapsal: Martin Spilka, 14.01.2014 09:04:24

"nohami pod rukama" no fuj, kdo to mohl napsat!
Zapsal: Martin Spilka, 14.01.2014 10:47:46

s patou jsem lezl ten Offset (s tím je ten nástup hračka)proto jsem dlouho bádal jak to nastoupit těžce...a nakonec jak řikáš MArtine finálně s nohama dole...tak sme to vylez, byla parádní podmínka a víc to asi neřešim...supr kroky...při poslední návštěvě když bylo teplo sem sotva zved zadek...tím že to je moje hraniční obtížnost tak mi to přišlo jako 8A...
Zapsal: Bafik, 14.01.2014 12:49:32

ještě dodám že nástup SD je pod schodem...pak už o těžký snad je:)
Zapsal: Bafik, 14.01.2014 12:50:45

Vy jste koumáci.. :) Dva bouldery, které nastupují ve stejných chytech a každý nastupujete jiným způsobem... To mi připomína Mindžu na Sněžníku. Nevím, jak chcete šipkou v boulderu omezit to, kde má nastupující lezec sedět(udělej k chytům tečky a stejně můžeš sedět na šutru, ale samo i pod ním)... Zlatej Ostaš - co je pod šipkou můžeš brát, stoupat a sedět, kde chceš (aspoň většinou)..
Zapsal: j., 15.01.2014 17:34:13

...ale kdepak, tady šipka není proto je to nejasné. Šipkou by se právě jednoduše definovalo, jestli levá pate je pod ní, nebo nad ní.
Zapsal: m., 16.01.2014 08:56:43

Co to tu zase rozjíždíte? Nástup pro oba směry je jasně ze sedu pod schodem,dva stisky a nohy normálně dole.
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 09:03:01

Mindža?...asi nevim že by tam nějak něco pomáhalo, prostě dřepnu pod problém a lezu...já se snažil dohledat program tak aby mi to přišlo těžký na 8A...čili s nohama dole, SD pod schodem a krok do malýho bočákovýho kyzečku(bez velkých bočáků za nima)...asi to sedlo...mě to přišlo takhle okej...to jen ukazuje jak je ta bouldrová klasa individuální
Zapsal: Bafik, 16.01.2014 09:14:00

Mindžu původně NooNoo lezl s pravou rukou dole v chytu a proto to dal 7C+/8A! To Džanglí - a jak chceš omezit třeba označeních chytu to, kde sedět a kde nesedět? Budeme i na zem kreslit křížky s označením místa na prdel?:)
Zapsal: j., 16.01.2014 11:13:07

njo...jenže to je neustálý problém...někdo najde lehčí program a hned šup s tim dolu...někdo nastupuje blbě a je to naopak těžší..
Zapsal: Bafik, 16.01.2014 13:06:01

Tady je to ale dost jasný...pokud chci tedy zachovat obtížnost:) Pokud ne,ojebat se to dá snadno:) Ale to je spíš problém těch "našich" kamínků...Amíci tohle asi řešit nemusí:))
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 13:23:01

A ojebává se toho poslední dobou dost, hlavně když to šlape a deníčky se plní. V kombinaci s výškou lezce najednou jinde jsme...
Zapsal: Tom, 16.01.2014 16:07:15

Souhlas
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 19:13:45

big bobr is watching you!
Zapsal: vojeb, 16.01.2014 19:58:03

Lízt to tak abych zachoval obtížnost je asi trochu divný zvolání, když někdo umí to a jiný zase tohle,někdo přešáhne a někdo musí drtit zrní. Mě říkal Mates že největší potíž viděl Libor ve vyndání nohy z ďoury, no a tu máš kohouta. Když už to tu tak všichni pěkně sledujou tak by mě zajímalo kolik je na Californication variant že že Spilkin to má za 7C, Šváchič C+ a Libor 8A, když teda chceme zachovat tu obtížnost,, cha :-)
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 01:23:26

no pata byla pro mě problémová...vždycky se mi zasekla v tý díře...ovšem až po těch krocích na začátku...
Zapsal: Bafik, 17.01.2014 06:56:12

Zdendo Californication mi vůbec nešlo nastoupit a i ty další kroky peklo...teprve v minusových teplotách sem se v tom začal hýbat...btw Sandokan nástup s 2 maticema jako tu jeho skvělou novinku na Tělocvičně...to pak chápu že to přijde lehčí...proč to Noonoo nemá shozený když je to lehký?...
Zapsal: Bafik, 17.01.2014 07:08:14

Hmm, takze se asi ničeho nedobereme ...
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 11:29:25

Takže jsme se tedy dopracovali pouze k tomu, že když mi to přijde těžký, je to 8A a když ne tak to shodím - klasifikace je tedy pouze orientační.. A když si napíšu 7B za 8A+ je to OK, protože mi to přišlo těžký :) Že se ojebává, s tím nesouhlasím! Aspoň u lidí, se kterýma lezu, tak ne! Ostatní mají své svědomí! A Californication? Tu já osobně nikdy nevylezu způsobem pata na hraně - prostě nedošáhnu (a i Olda a tuším, že i Vilda:)Takže to budeme muset vylézt jako originál bez hrany a to je trochu jiná káva:) Ale taky za 8A (možná tedy 8A/A+). Prý stejný bouldr:) I Hary Lotr má dvě varianty! Možná podnět k zamyšlení.. (a to mi u Haryho přijde mnohem víc zvrhlý než u Californication )
Zapsal: j., 17.01.2014 11:58:04

Jeníku, se nevztekej. Poznámka o ojebávání se nevztahovala na tento boulder. Upřímně, po této debatě mě tento boulder ani moc nezajímá. Každý by měl mít soudnost a představu o obtížnosti. Na druhou stranu jenom kvůli tomu, že někdo narostl, přeci nebudou z osmáček sedm céčka. To by si pak holky a menší lidi za chvíli zapisovali cejda za osmá (což někdy obtížnostně sedí). Hold je lepší bejt dlouhej a silnej. Ke kalifornii : jsem si jistej, že nejsi menší než já a Luba, a menší to hold asi jen tak nevylezou.
Zapsal: Tom, 17.01.2014 12:23:28

Někdy trochu bouřím, no!:) Ani se nedivím, že se ti do toho nechce.. :) Ale s tou výškou to tak už je. Kde je potřeba pouze dosáhnout, šup a je to shozené. (viz jedna diskuze u Gendarmerie, kde naopak Olda chtěl klasu navýšit pro "prcky") A než Luba jsem menší asi o 5cm a to se nebavíme o rozpažce :)
Zapsal: j., 17.01.2014 12:48:46

Zbytečně asi přeceňujeme objektivnost klasy v situaci, kdy nepanuje dohoda, jak klasu na lezci chápat. Rozdíl ve stupni, natož v půl stupni (s lomítkem) se přeci může kvůli podmínce, délce lezce a programu subjektivně lišit. Už je pak na každým, zda toto při zápisu zohlední (viz dále). Co se týká programu, tak myslím, že je standardem, že pokud se najde lehčí program (lepší podmínka), tak se klasa bouldru shodí. ALE to neznamená, že předešlí přelezci s méně efektivním programem (horší podmínkou) to neprávem považovali za těžší, než to bylo. Viz např. Meadowlark Lemon (Robinson a Traversi za V15 a Woods s Webem teď az V14). Tím chci říct, že pokud se pochybujeme v rozmezí jednoho stupně, tak to zase není taková trága. Pravda, že na těch našich kamínkách jsme rádi za každý pěkný směr/variant (zde šlo o snahu pochopit, kde němečtí přátelé vidí to 8A)... Jinak jak jsem to pozoroval, tak myslím, že těžší nástup zespodu tak nějak kompenzuje obtíže kratšího přelezce začínajícího s patou v díře. Jako zásadní vidím nedostatečně definované pojetí klasy na lezci. Jde o „personal grade“ (co zohledňovat? délku lezce apod.) nebo o „community grade“ (obtížnost s ideálním programem a podmínkou)? V tom není shoda a každý to chápe a zapisuje jinak.
Zapsal: mates, 17.01.2014 13:02:47

Nunič i Luba lezli Kalifornii v Září který bylo spíš Srpnový, a Spilkin ji lezl na začátku Října z první vostrý a po 5 vteřinách přemejšlení byl rozhodnutej to schodit. To jenom pro ilustraci ..
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 13:12:50

Hezky si to Mates rozsekl. A na lezci je jaká klasa v okýnku úprava klasifikace ?
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 13:25:12

je , a ja dycky myslel ze personal grade je to co rikaj kluci pod skalou a community grade je to co si pak zapisou :) :)
Zapsal: lacusak, 17.01.2014 14:05:57

Já beru zapsání jako Personal grade a toho průměr(ideálně je to pak i v záhlaví) jako community grade. Pěkně to kluci rozjíždíte..:-)
Zapsal: Valmar, 17.01.2014 21:35:57

To by mně právě taky zajímalo co tam lidi píšou. Jinak klasa uvedená u bouldrů často "dohodnuté" klase (viz příslušná diskuse k bouldrům) ani průměru neodpovídá.
Zapsal: mates, 19.01.2014 21:33:09


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Džangli8Asolo15.12.2013
Bafik8Asolo31.12.2013
mat8Asolo11.01.2014
jeremy_jenda7C+/8Asolo12.01.2014
Pajout7C+solo12.01.2014
Š Stráník8Asolo26.01.2014
noo noo8Asolo26.01.2014
novakja8Asolo14.03.2019
Vasekdegamma7Csolo12.11.2021
0077Csolo16.06.2024

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Kanyon
Fat burner, 8
 Databáze cest:
Všechny cesty (188796)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Penny Pinching 7+ Pinos
Storm In A Teacup 8 Pinos
Trap Line 7+ Pinos
The Mediator 8 Pinos
Let's Get Strated 7+ Pinos
Nově komentované:
Gekón 11- Manínska Úžina
Gekón 11- Manínska Úžina
Gekón 11- Manínska Úžina
Gekón 11- Manínska Úžina
Levej 7B+ Vyhlídková Skála

 Nově v diskusi:
Foto dne | Re: Alpy skialp | Re: Alpy skialp | Re: Alpy skialp | Re: Alpy skialp | Re: Alpy skialp | Alpy skialp | Re: foto dne - tlama dne | Re: foto dne - tlama dne | Re: foto dne |

 Nové komentáře:
Re: Jistítko na Lead rope solo | Jistítko na Lead rope solo | Re: Pecka? | Pecka? | Pecka? | Re: Retro málo | Re: Retro málo | Re: Ano, trvej si na svém | Retro málo | Re: Ano, trvej si na svém |

 Kde to vře:
SO/LO/VE – Lumír Fajkoš, Gekón 11- (8c) LRS (16)
Světový pohár ve sportovním lezení míří na pražskou Štvanici (5)
Film: Adam Ondra přelézá asi nejplotnovitější 9a na světě (3)

 Nově v inzerci:
ZIMNÍ BOTY SOREL CARIBOU | Dynafit | Boty SCARPA ZODIAC GTX zelená vel.45 | Mačky BD Cyborg pro | Průvodce V.Tatry | Rock Pillars Rebel QC 44 | La Sportiva Testarossa | Dětský skialp set | Pohorky Mammut vel 8,5 | Scarpa charmoz |

 Anketa:
Používáte na skalách mini přenosnou balknu jako rozcvičovací pomůcku?
 Ano používám 
 1250 
 Někdy ano 
 1212 
 Ne nepoužívám 
 1277 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.