LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   co žere zima ? fyzičku a morál...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Ostaš Bouldertopo 2026: nové vydání + spuštěný předprodej
Slovenské průvodce
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly

Závody
ČP v lezení na obtížnost Brno (25.04)
SP boulder Keqiao (CHN) (01.05)
Melloblocco 2026 (06.05)

Žebříček
Cesty:
49.S 10003
50.Čáň 9954
51.Podstata 9894
Bouldry:
49.Tran 9078
50.Šolc 9053
51.Chovanová 9050
Hory:
29.Rojko 2298
30.Chomová 2248
31.Kupec 2216

Výsledky
MČR v ledolezení na obtížnost (07.03)
MČR v lezení na obtížnost (07.03)
EP v ledolezení Finsko (07.03)

Deníčky
5884 lezců
1209716 cest
Nové přelezy:
Ratz Und R 9/9+
Liebe Mach 8+/9-
Nedostatek 8A/8A+
Nedostatek 8A
No Time Fo 10-
Lapač Slnk 10-
Ice Age 9+
Undertaker 9-
Endspiel 9
Mustang 8a

Stěny
Boulder Cave Bar - Opava
Boulder club Kotelna Brno - Brno
Boulder - Jeskyně pod Chmelnicí - příbram

Prodejny
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
HUDYsport - Strakonice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

UIAA vyzvala k omezení restrikcí pro horolezce v Tatrách

Mezinárodní unie horolezeckých svazů UIAA vyzvala k uvolnění restrikcí pro horolezce a vysokohorské turisty ve Vysokých Tatrách.

Během nedávné návštěvy v Tatrách delegace komise ochrany přírody UIAA narazila na rozličná omezení jako zákaz opuštění značených stezek, bivakování nebo túry před východem a po západu slunce.

“Západním horolezcům se tyto praktiky jeví drakonické, snad ještě z dob komunistického režimu, ale nyní je čas, aby byly změněny," řekl předseda zmíněné komise Robert Pettigrew.

Viz:
www.theuiaa.org

Informaci poslal zpravodajský servis Kairn.com

Kairn.com   [úpravy] 07:52 30.06.2008Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ČO NA TO11:58:25 30.06.2008
A čo na to čoboláci????
Honzaodpovědět 
 Re: ČO NA TO12:21:47 30.06.2008
ze si ...
TSodpovědět 
 Re: ČO NA TO09:59:51 01.07.2008
ze si úd!
TSodpovědět 
 Re: ČO NA TO09:38:20 08.07.2008
U nás je najväčším problémom ochranárska lobby, ktorá brzdí všetko a to hlavne zo zásady. Ale takýto problém vy nemáte. Však? Tyvoláku
MAodpovědět 

 Konecne!!12:08:18 30.06.2008
Konecne Slovakom niekto hadam otvori oci!! Sme sami prilis hlupi na to aby sme to dokazali posudzovat sami? Teraz to nie je EU kto na nas musi dohliadnut, ale UIAA... Sami by sme na to asi nedosli :(
KONECNE.
Som zvedavy ci to bude mat aj nejaky dosledok (a ci sa ho dozijem) UIAA pokazi horskym vodcom kseft - neni mozne. Uvidime co sa stane. Ako sa tatranska lobby ubrani tlaku UIAA.
MNodpovědět 
 Re: Konecne!!12:19:16 30.06.2008
nic sa nezmeni.. to by sa muselo zmenit cele chore myslenie tatrancof..
marekodpovědět 

 malá obava12:14:14 30.06.2008
Budem rád ak sa to povolí, ale na druhej sa obávam, že v našich malých Tatrách bude bordel ako na smetisku.
janoodpovědět 

 Treba s tym daco robit12:22:48 30.06.2008
Treba pozmenit navstevny poriadok tak, aby sa lezec v Tatrach necitil ako "zlocinec" ze si ide nieco vyliezt a aby sa nemusel pocas lezenia obavat ci ho niekde nechytia straci TANAPU...
Ivanodpovědět 

 byl vůbec blíž k Tatrám než jen v Popradu?12:29:58 30.06.2008
Co je to za kravinu, ze horolezci nesmeji v Tatrach mimo chodniky?! A to jako treba Rakusaci a Taliani tam maji taky "komunismus", kdyz se nesmi spat venku (Hochkoenig, Brenta)?
A videl tam ten Pettigrew ty davy turistu? Co si mysli, ze by z Tater zbylo, kdyby meli povoleno jit, kam si zamanou?
UIAA je horolezecka organizace, tak by mel hodnotit podminky OP versus horolezci. A tady mi to vychazi dost dobre. S vyjimkou chataru. Ale to kupodivu presel mlcenim. Nebo spis vsechno hodnotil od nejakeho stolu a ty zulove kopce videl jen na fotce.
Láďaodpovědět 
 Re: byl vůbec blíž k Tatrám než jen v Popradu?16:03:06 30.06.2008
uz sa tesim na tie stanove mestecka plne cechov pri kazdom druhom plese... to bude levna dovolena...
odpovědět 
 Re: byl vůbec blíž k Tatrám než jen v Popradu?19:14:45 30.06.2008
tiez si myslim ze ako horolezci sa mozme realizovat k spokojnosti - liezt a pod. Bivakovat sa oficialne nesmie - alebo ak len s povolenim - ale napriek tomu sa daju podniknut pekne vystupy aj viacdnove ked treba. A samozrejme o skialpinistickych uzaverach by sa dalo diskutovat ale inak to je pomerne dobre.
odpovědět 
 Re: byl vůbec blíž k Tatrám než jen v Popradu?11:29:30 01.07.2008
V clanku nebyli zminovani jen horolezci, ale i VHT. Mne teda neprijde v poradku, ze si nemuzu legalne sam vylezt normalkou na Gerlach. Tobe jo?
honzaodpovědět 
 Re: byl vůbec blíž k Tatrám než jen v Popradu?15:35:13 05.07.2008
Úplně s Tebou Lado souhlasím.
SBodpovědět 

 tatry14:55:44 30.06.2008
uvedomte si prosim, ake su tatry male. Porovnavat ich s alpami je absolutne scestne. Myslim, ze tie obmedzenia maju svoj vyznam a nech sa UIAA stara o ine veci ako o TA3. Lezci uz bohuzial nie su disciplinovana a tolerantna mensina, ze bratia?
odpovědět 
 Re: tatry17:36:42 30.06.2008
Pokud chceš vědět, co by se stalo s Tatrama, když budou odstraněny nesmyslný restrikce, koukni se na severní stranu k polákům, tam, pokud vím je režim podstatně volnější
pavelkodpovědět 
  Re: tatry21:19:49 30.06.2008
Myslis vstupne do parku?

Inak strazcovia su tam sikovnejsi a hlavne prisnejsi ako nasi... skus zabivakovat
odpovědět 
   Re: tatry12:28:32 01.07.2008
V polsku není vstup omezenej jen na značený cesty, můžeš se tam volně pohybovat
odpovědět 
 Re: tatry23:26:41 05.07.2008
preco ved karpaty su aspon tak velke ako alpy
odpovědět 

 belianky16:24:20 30.06.2008
Skôr by to mohlo uvoľniť napätie v oblastiach ako sú napr. Belianske ta3 , sú tam pekné lezecké línie a je to tam všetko zakázané, hlavne sa tam môže ťažiť drevo a poľovať. To si ale vedia vplyvné skupiny vybaviť.
daliborodpovědět 
 Re: belianky22:54:24 30.06.2008
no jo, to máš ale všude stejný, v čechách jako na slovensku ....
stipodpovědět 
 Re: belianky06:52:16 01.07.2008
Pokud vím, tak "Belianky" jsou z rozpadajícího se vápence. Já tam šel už před lety, pak to zavřeli a musím potvrdit, že už tehdy to bylo nebezpečné (myslím přes hřebeny). A doliny jsou snad volný dál...
Honzaodpovědět 
  Tatry20:46:41 01.07.2008
To pavelk: silena koncentrace turistu v polskych tatrach je zpusobena necim zcela jinym, nez uvolnenim pravidel pro pohyb v NP. Je to tim, ze 40 milionu lidi nema prilis moznosti, kde travit dovolene a vikendy. A tak na pobrezi Baltu a v horach [ktere jsou temer vyhrade na ceske a slovenske hranici] jsou na nase podminky neuveriotelne zastupy lidi. K "povinnostem" kazdeho Polaka patri navstivit Morske Oko a tak se stava, ze za vikend jsou tam desetisice lidi.
Naopak: turista se muze volne pohybovat po vsech znacenych cestach - v zime tedy na hrebenu potkas klasicke turisty s batohem, cepinem a mackami - coz na Slovesku LEGALNE nelze. To same se tyka skialpinismu.
Obecne jsem toho nazoru, ze Navstevni rad
TANAPu je nesmyslny [spousta narizeni, ktere se nedodrzovaly a nedodrzuji] a obsahuje velke mnozstvi "postkomunistickych" omezeni [my ty turisty a horolezce ochranime a vysvetlime jim, co je pro ne dobre...]. Ochrana prirody je pouze zaminkou - viz. tezba dreva, rekonstrukce hotelu a chat pro vyvolene, plany na nove sjezdovky, zasnezovani, ceny za tury s vudcem atd...
Takze: tlacme na zmeny a vetsi svobodu v horach !
petr_plodpovědět 
   Re: Tatry20:21:41 02.07.2008
Já už tam leta nebyl a vůbec se mi nestýská.Služby tam stály za prd a člověk měl pořád pocit nezvaného vetřelce,co se pohybuje někomu na pozemku.
petrodpovědět 
    A co je vlastně špatně?14:36:47 03.07.2008
VT disponuje klan složený ze šesti skupin: TANAP, horský vůdci, svaz JAMES, svaz turistů, Horská služba a chataři. Vlastní všechny infrastrukury jako chaty, cesty, značky, uzávěry atd. Klan věci plánuje a pak realizuje, má výkonnou moc. Návštěvníci hor musí respektovat produkty klanu. Klan je starý a silný a tedy vlivný. Doporučení UIAA vyhodnotí a uzavře jako nesprávné pochopení a neznalost podmínek VT. A bude mít tedy plnou pravdu.
Hore zdar
PS Horolezci si podle mne vůbec nemůžou stěžovat na nějaká nesmyslná omezení. Ukažte mi jedno jeediné.
SBodpovědět 
     Re: A co je vlastně špatně?10:16:36 04.07.2008
Jedno jediné? Třeba normálku na Gerlach nesmíš bez vůdce. Další? V zimě nesmíš na hřeben Roháčů. Atd. atd.
odpovědět 
      Re: A co je vlastně špatně?16:29:33 04.07.2008
Pokud jdeš normálkou na Gerlach a zase dolu tak prověřuješ sestupovku a nebo jdeš na hřebenovku.
Je to OK. Žádný problém neexistuje.
SBodpovědět 
       Re: A co je vlastně špatně?16:36:35 04.07.2008
?? Pokud jdu normálku na Gerlach. Že jsou kličky jak to okecat aby to šlo je něco jinýho..
odpovědět 
      Re: A co je vlastně špatně?16:36:32 04.07.2008
V zimě si najdi jinou tůru, než je hřeben Roháčů a máš po všech prolémech. Dej si raději hlavní hřeben VT. Problém tedy jak vidno neexistuje.
SBodpovědět 
       Re: A co je vlastně špatně?16:37:31 04.07.2008
Já jsem si našel Alpy a problém opravdu neexistuje :-)
odpovědět 
        Re: A co je vlastně špatně?17:08:44 04.07.2008
Tak nejak. Pivo tam je sice drazsi, ale aspon nemam neodbytny pocit, ze neustale porusuju nejaky zakaz, nenervuju se, ze me nekdo chytne a ze se budu muset dohadovat a vymejslet nejaky vylmuvy. A na to, ze jsem Cech, tak si i na chatach pripadam vic v pohode. A ze mi stoji auto nekolik dni nekde pofiderne zaparkovany, me taky nechava klidnym. Toz tolik k tehle flamewar.
jx zeroodpovědět 
    Re: Tatry22:38:35 03.07.2008
Plácáš kraviny!!!!
Michalodpovědět 
     Re: Tatry23:33:00 05.07.2008
To mate uplne jedno, v byvalom soc bloku sa aj tak nic nedodrzuje, ludia soferuju ako kokoti, vladu ani hlupeho volica nevymenis, takze sa tu neroculujte. Ochranarov je malo a obcuju v znamych lokalitach, takze nie je co riesit. A este nieco, slovaci su malo angazovany a len sa navzajom ojebavaju a kradnu.
ficoodpovědět 
    Re: Tatry23:37:48 05.07.2008
To ze sluzby v tatrach su zle prosim ta nekritizuj. Je len dobre ze su zle, aspon pride menej turistov. Najlepsi ochranar je slovensky hotelier. Ty chces aby na gerlach isla taka pereput ako na mt blanc?
ficoodpovědět 
     Re: Tatry08:01:42 07.07.2008
a co by sa ten Gerlach zrutil? alebo by si to nerozdychal, ze aj niekto iny to dokaze okrem teba? alebo by dole strajkovali horsky vodcovia?
macoodpovědět 
      Re: Tatry20:53:56 07.07.2008
Citaj lepsie a nenasieraj sa.
Chces mat turisticky priemysel alebo prirodu.
Ja by som zrusil vsetky chaty v ta3 aby sa odfiltrovaly salonny turisti co potrebuju sluzby. To by bola romantika.
Ak chces sluzby tak chod do Alp na MT Blanc. Nezabudni si kupit casenku na vrchol aby si sa tam zmestil.
ficoodpovědět 
       Re: Tatry21:13:36 07.07.2008
Souhlas prostě jsi Fico nohama na zemi. UIAA uvažuje ve formátu Alp, kde všechny dotčené země pěstují turistický průmysl, na kterým je závislá ekonomika. To není model pro Slovensko. VT jsou malá oáza unikátní a zranitelná. Platí tu současně tržní zákony což není na závadu. Bude totiž vždy převaha nabídky nad potávkou díky omezení a exklusivitě služeb. Když bude cepr hodný a svědomitý může za odměnu projít něco značených cest po Tatrách. Pokud dobře zaplatí, může uvažovat o nějakém tom vrcholu. Když bude zlobit a bude nuznalý ať jde do prdele. Tatry užijí pouze ti, kteří uznávají klanová práva a váží si toho, že mohou zde svobodně být. Ať natrénují na MontBlanku a pak jsou v pořadníku na VT.
SBodpovědět 

 Foto dne:

Estakáda
 Databáze cest:
Všechny cesty (190288)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Tramontana 6b+ Paklenica
Bez Jména 6a+ Regina Del Lago
Freiklettersteig 8- Laabtal
The Airborn Toxic Event 8+/9- Laabtal
Namenlos 7 Laabtal
Nově komentované:
Mabú 6a Zambana
Turkey Crack 8a Cadarese
Vertical Revue IXa Labské Údolí - Pravý Břeh
Onyx VIIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Pohled Medůzy VIIb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: Vtáčník | Re: Spaní Roviště | Vtáčník | Re: Samodomo nýty | FriXion® | Re: Samodomo nýty | Re: Spaní Roviště | Re: Samodomo nýty | Re: Samodomo nýty | Re: Samodomo nýty |

 Nové komentáře:
Re: Nejhorší bouldrovka | Re: Slanění | Re: Však jsou to devadesátky | Však jsou to devadesátky | Re: Ztracený průvodce v Petrohradu | Re: Nejlepší boulderovka | Re: Zachycovač pádů | Re: Zachycovač pádů | Re: Slanění | Re: Zachycovač pádů |

 Kde to vře:
Tragédie na ostrově (70)
Jak s pomocí prusíku pojistit riziko fatálního selhání slaňáku (58)
Bezpečnostní varování pro lezce na Kalymnosu (56)
naHoru.tv - nová minisérie Zkušenost k (ne)zaplacení (16)
Zaměření portálu Lezec nejen na lezení (15)
Sháním fotky ze Skaláku (14)
Petrohradské Padání (11)
Zemřel Pavel Novák, správce skal a člen OVK Praha a Stř. Čechy (8)
Mistrovství světa mládeže ve skialpech, Francie (7)
Severní stěnou Grandes Jorasses (7)

 Nově v inzerci:
Edelrid Ohm II | matrace na dopadiště | Lezení Xativa, Valencia + okolí | Nové skialp vázání ATK | Nové lezečky La Sportiva Solution Comp vel. 38 | Scarpa Origin WMN vel.36 | Zapomenutý materiál | stěna, skály, Ústí | prodám dámské lezečky Miura | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Posuzuješ bezpečnost jištění před nástupem do cesty?
 Ano – aktivně si zjišťuji informace  
 179 
 Ano – spoléhám hlavně na vizuální kontrolu 
 198 
 Kombinuji obojí (něco si zjistím + vizuálně posoudím) 
 168 
 Řídím se doporučením ostatních 
 169 
 Neřeším to – lezu vše 
 155 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.